Przyczyny awarii turbin

Źródłem uszkodzenia turbosprężarki może być naprawdę wiele rzeczy. Często nie da się od razu określić, co spowodowało awarię. Podstawowym podziałem przyczyn uszkodzenia turbiny jest ich wyróżnienie na: wewnętrzne i zewnętrzne. Te pierwsze wynikają z samej turbosprężarki, tzn. z jej wad fabrycznych. Drugie natomiast wywołane są albo przez jakieś ciała obce, albo przez inne podzespoły samochodowe itp.


Do najczęściej spotykanych przyczyn awarii turbiny zalicza się:


- zanieczyszczony olej (i brak jego systematycznej wymiany),
- niewystarczające smarowanie (zatkany filtr oleju itp.),
- bardzo wysoką temperaturę spalin,
- uszkodzenie wywołane przez jakieś ciało obce,
- zanieczyszczenia w układzie wydechowym (także dolotowym),
- przegrzanie.


To, o czym powinien głównie pamiętać posiadacz diesla to systematyczna wymiana oleju silnikowego. To właśnie on – zdaniem wielu specjalistów – odpowiada za główną awarię turbin. Dlaczego tak ważna jest wymiana oleju? Zanieczyszczenia, jakie się w nim kumulują mogą uszkodzić m.in. łożysko oporowe. Doprowadzają na nim do wielu zarysowań. Nie warto też kupować taniego, słabej jakości oleju, gdyż jego działanie również może być nieprzyjemne w skutkach.

Niewystarczające smarowanie skutkuje przede wszystkim zatarciem łożyska. Należy pamiętać o czyszczeniu przewodów, a także chociażby sprawdzaniu ciśnienia oleju. Brak odpowiedniego smarowania jest drugą w kolejności przyczyną uszkodzeń turbosprężarek.

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że wysoka temperatura spalin także może być przyczyną awarii turbiny. Jest ona efektem m.in. chiptuningu. Podobną kwestią jest także niestudzenie turbiny po zakończonej jeździe. Bardzo dużo się mówi o tym, aby pozwolić silnikowi popracować po jeździe jeszcze chwilę na wolnych obrotach.

Uszkodzenia wywołane przez ciała obce dotyczą głównie piasku, soli i innych elementów wpadających w układ wirujący. Ciała obce mogą wyrządzić bardzo poważne uszkodzenia turbosprężarki.

Przegrzanie to sytuacja, do której dochodzi w momencie "zapiekania się" oleju na wałku. Olej zwęgla się i uszkadza wałek. Z reguły jest to efektem zbyt wysokiej temperatury spalin.


Jeśli Twoja turbina uległa awarii i nie wiesz, jak sobie z nią poradzić – skontaktuj się z nami, tel.: 609-707-060.


Regeneracja i naprawa turbosprężarek - obsługujemy CAŁĄ POLSKĘ!

Regeneracja turbosprężarek Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała, Częstochowa, Białystok

Naprawa turbosprężarek Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski, Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk

Regeneracja turbin Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów, Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz

Naprawa turbiny Rybnik, Gliwice, Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice

Naprawa Turbosprężarek

ul. KEN 20

37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie

tel. 609 707-060

pawlik.sw@bosch-service.pl

100% Zaufania